pátek 12. srpna 2016

Mýdlo se solí z Mrtvého moře

Pokud stejně jako já rádi koukáte na filmy pro pamětníky, určitě Vám došlo, že tehdejší doba byla svou atmosférou (alespoň ve filmech) unikátní. Žádné sprosťárny ani nadávky. Všichni se k sobě chovali uctivě a co teprve obchodníci. Moc se mi líbí ta myšlenka, že ve městě je spousta drobných obchodníků, kteří se Vám ve svém krámku věnují a ke každému nákupu Vám dají malou pozornost se slovy, ať příště přijdete zas a vyprovodí Vás vlídným slovem a úsměvem. Žádné protivné prodavačky, všudepřítomní hlídači, kteří Vás sledují, jako byste právě měli v plánu si ty boty i s krabicí nenápadně strčit do kabelky, vyřvávající hudba (samozřejmě v každém obchodu jiná, takže máte dojem, že jste spíš zavítali do cirkusu a nebo na pouť). Žádné čínské ledabyle vyrobené zboží, které draze koupíte a za pár týdnů vyhodíte. Tehdy se vyráběly kvalitní věci, které neměly sloužit konzumu, ale lidem a to klidně i po celý život. Zkuste si srovnat tehdejší a dnešní kousek nějakého nábytku a rozdíl Vám bude hned jasný. Čím dál tím více si proto vážím takových věcí, které se vyrábějí ručně s láskou. Pak mám na chvíli pocit, že jsem se ocitla v oné dřívější době. A přesně takový pocit mám z Mýdlárny Rubens. 

Něco málo o této mýdlárně si můžete přečíst v dřívějším článku. Z mé nově nabyté zkušenosti bych jen doplnila, že svým balíčkům se, alespoň pro mě, velmi přibližují Krásné každý den. Balení mi přišlo sice skromnější, za to bylo vidět, že si dali práci. Spolu s produkty mi přišlo i pár milých řádků s přáním příjemného testování a to je přesně ten osobní přístup, který je podle mě k nezaplacení a každého z nás potěší. Abych ale byla objektivní, musím říct, že mi malinko vadily trochu nepřehledné stránky a jakožto zákazník nakupující přes internet bych se chtěla pokochat nad lépe zpracovanými fotografiemi produktů. Fotky jsou totiž hlavní lákadlo pro internetové nákupčí a tak je to třeba brát. 

K testování jsem si vybrala mýdlo se solí z Mrtvého moře z toho důvodu, že by mělo hojivě působit na všelijaké neduhy pokožky. Od ekzému, po lupénku i akné. Sůl z Mrtvého moře je ceněna pro velký obsah minerálů a stopových prvků, svými účinky blahodárně působících nejen na kůži. 

Toto mýdlo mi přišlo velmi podobné rakytníkovému mýdlu, které jsem měla minule. S tím rozdílem, že toto samozřejmě není peelingové a obsahuje navíc chlorid sodný (sůl). To, že neobsahuje zanedbatelné množství je jasné už na první pohled, kdy je vidět odlišná struktura mýdlové hmoty způsobená přítomností většího množství soli. Dalším rozdílem je, že toto mýdlo o něco lépe díky soli pění. Jenže díky soli se může mýdlu zkracovat jeho životnost, protože sůl zrychluje oxidaci olejů, takže ho nedoporučuji nechávat na nějaké dlouhé koukání a dávání do skříně. Mýdla z mýdlárny Rubens stejně nejsou přeparfémovaná, takže Vám ve skříni nic moc platná nebudou (alespoň tato dvě mýdla, která jsem zkoušela nevoněla). Mýdlo myje dobře a také má velkou výdrž, takže mi slouží i několik měsíců (to minulé mi vydrželo nejméně 2). Dále se mi na tomto mýdle líbí šňůrka, za kterou mýdlo můžete pověsit a nebude se Vám rozmáčet v případě, že nemáte mýdlenku. Navíc i z mýdlenky mýdlo musíte někdy násilím odlepovat, což při zavěšení nehrozí. Mýdlo nevysušuje, ale nějaké jiné závratné účinky na kůži jsem bohužel nepocítila. Asi bych ho doporučila jako alternativu pro ty, kteří nemohou k moři, nebo přes zimu, kdy se kožní problémy často zhoršují. Stejné účinky jako moře však mýdlo nemá. To je ale pochopitelné, když vezmeme v úvahu, že se myjeme chlorovanou vodou, která postrádá přesné složení vody mořské. 

Složení: Voda, Olea europaea oil (olivový olej), cocos nucifera oil (kokosový olej), elaeis guineensis oil (palmový olej), citrus grandis seed extract (extrakt z grapefruitových jader), NaCl (sůl), NaOH

Za mýdlo děkuji mýdlárně Rubens.



A co na kosmetiku se solí říkáte Vy? Máte s ní dobré zkušenosti?

4 komentáře:

  1. Já mám zkušenost jenom s čistým bahnem z Mrtvého moře. Chtěla jsem ho vyzkoušet na atopický ekzém, ale to nebyl moc dobrý nápad :D Množství soli zafungovalo asi jako kdybych si ho dala do otevřené rány. No, pálilo to jako čert :D Takže na nějaké rozjeté ekzémy bych ho nedoporučila, ale to by asi stejně nikoho kromě mě nenapadlo :D
    Každopádně mýdla Rubens vypadají moc sympaticky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, mě to taky vždycky děsně štípe, ale nakonec to přejde a pomůže to :D I když to bahno nebude asi nejlepší dávat do rozjetého ekzému, to je fakt :D

      Vymazat
  2. Jéé, tak to je krásné, fakt to jako nekecám! Úplná krása ♥ Hlavně jak visí na té šňůrce, to se mi asi líbí nejvíc :). Jinak filmy pro pamětníky úplně miluju, někdy bych se do této doby chtěla transportovat a prožít si tam aspoň jeden den, věřím, že by to byl báječný zážitek :)

    OdpovědětVymazat